Deel 2 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Deel 2 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Deel 2

Door: Robin en Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

03 December 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

(Robin) Na een kleine drie weken te hebben gebivakkeerd bij mijn ouders is de tijd aangekomen om onze reis voort te zetten. Doordat we door hun vreselijk zijn verwend, zal het wel weer wennen worden om zelf te wassen, boodschappen te doen en eten klaar te maken. Voor Aragon hebben we een mooi plaatsje op de vensterbank gevonden en Klimt heeft weer volpension bij Esther en Jan. Bij deze willen we iedereen bedanken voor alle steun en medeleven. Ook iedereen bij wie we de benen onder de tafel konden steken rond etenstijd hartelijk dank.

Aangezien we Australië overhaast hebben verlaten en de website, tijdelijk, een soort nagedachtenis aan Aragon is geweest, voegen we nu alsnog het ontbrekende stukje van onze reis toe.

Voordat we naar Brisbane zijn afgereisd, hebben we vanuit Airlie Beach een zeiltocht ondernomen naar de Whitsunday Islands. We kregen al een flinke korting op de trip en van de 25 plaatsen aan boord van de catamaran waren er maar liefst 7 bezet. Er zat geen addertje onder het gras, we hoefden niet te roeien of iets dergelijks, maar op de bewuste dag was het de ‘Melbourne Cup’. Deze dag beschouwen de meeste Australiërs als een nationale feestdag en iedereen laat zich dan vrolijk vollopen in de plaatselijke pub, terwijl ze af en toe naar de paardenrace op de ‘tellie’ kijken. Tevens is het weer een aanleiding om flink te gokken op de paarden. Resultaat voor ons was genoeg ruimte aan boord en een ontspannen trip. Maayke waagde zich in haar catwomen suit al snorkelend tussen de vissen en ik heb de duikinstructeur een lesje volgen onder water gegeven. De schipper was een Amerikaanse Vietnamveteraan die twee tourtjes met de Screaming Eagles had gedraaid. Volgens mij had hij meer opgelopen tijdens de R&R (Rest and Recreation) in Thailand dan in de jungle… Als zijn verhaal heel spannend werd kreeg hij stuiptrekkingen in zijn gezicht en kreeg hij een pilletje van één van de dekknechten. Als het ooit met mij zover zou komen betrek ik een kamertje in Bronbeek.

Nadat we maandagmorgen in Brisbane zijn aangekomen gaan we eerst een nachtje in een hostel omdat we wat slaapuurtjes missen. Na een non-stop reis per auto, bus, trein, metro en vliegtuig hebben we wel een lekker bedje verdiend, we zijn dan een kleine 38 uur onderweg geweest.

(Maayke) We zullen nog zo’n drie weken in Australië vertoeven en hopen onze supercamper te verkopen in Sydney. We zijn al druk aan het adverteren en we mogen niet klagen over de reacties tot nu toe. Hopelijk zit er tussen de belangstellenden iemand die door de buitenkant heen kan kijken en de innerlijke schoonheid van onze camper op de juiste waarde weet te schatten en anders laten we hem verdwijnen in één of ander ravijn. In elk geval gaan we met het vliegtuig naar Tasmanië en zullen ons daar een week verplaatsen met een huurautootje. De mensen die zo dol waren op de rampverhalen over onze camper moeten dan weer even geduld hebben tot we in Nieuw Zeeland zijn, daar staat de volgende camper al voor ons klaar. We weten niet eens of die na twee jaar stil te hebben gestaan nog wel wil starten… Gelukkig arriveren Robin’s ouders een dag na ons in Auckland en aangezien de afgelopen drie weken ons uitstekend zijn bevallen, trekken we indien nodig met genoegen voor nog een paar weken bij hen in de luxe huurcamper.

We kunnen intussen geen pepernoten, speculaas en borstplaat meer zien, maar al het andere mag vanaf nu worden gestuurd naar Wellington in Nieuw Zeeland, adres:

VAN DEN BEEMT, Robin e/o HOLWERDA, Maayke
New Zealand

• 03 December 2007 - 08:15

Jaap & Jenny:

hoi hoi
    wat weer een leuke foto's!
    vooral die ene waar Robin op het water loopt!! haha
    we wensen jullie een hele leuke tijd toe! ondanks alles was het toch wel weer even leuk jullie weer te zien.. Ismay heeft het nog wel eens over de krokodil die ging dansen!
    Liefs Jaap,Jenny, Ismay & Noa Lyn

• 03 December 2007 - 11:27

Ad En Ineke:

Zo, dat was even een snelle reactie op jullie terugvlucht. Jullie zullen wel gaar geweest zijn. (maar wij ook, haha)
    V.w.b. onze campervan in Nieuw Zeeland, helaas pindakaas, het is een 2-persoons. Of jullie moeten genoegen nemen met een plaatsje bovenop de camper. Maar goed,alle gekheid op een stokje. Tot over 3 weken. We tellen vanaf nu de dagen i.p.v. de weken.
    Veel liefs en tot spoedig ziens.

• 03 December 2007 - 21:25

Marijke Kort-Bakker:

Hallo allebei,
    Kijk uit voor de Tasmanian Devil!!
    groeten,
    Marijke

• 07 December 2007 - 09:20

Kobus:

Robin, wat is je haar weer lang, je lijkt wel een hippie...

• 09 December 2007 - 18:39

Maria En Jeroen:

lieve robin in maay, we hebben een gezonde zoon Ruben Rolf! het is iets anders gegaan dan gepland want we hebben 3 dagen in het ziekenhuis doorgebracht, maar alles is nu goed; we zijn net een paar uurtjes thuis, dus later vertel ik meer.
    lieve groeten,
    Jeroen, Maria en Ruben.

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!