Afrika en enge beesten - Reisverslag uit Broome, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Afrika en enge beesten - Reisverslag uit Broome, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Afrika en enge beesten

Door: Robin en Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

03 Oktober 2007 | Australië, Broome

(Robin) Waar we in Perth Nederlands weer hadden, is in Port Hedland Afrika begonnen. Om 6 uur ‘s ochtends fikken we de campervan uit en moeten we op zoek naar een stukje schaduw. Net als Maayke heeft ook de radiator last van de hitte. Ik heb hem gisteren maar eens schoongemaakt, kijken of dat helpt. Ondertussen al een klapband gehad en die was niet meer te redden. Een andere band had een lek ventiel, maar gelukkig kwam ik een paar monteurs uit Afrika tegen en die hadden het zo gefikst. Een paar tie-rappies en rijden maar, ‘net als in Afrika’ zeiden ze. Gisteren langs de Australische Kwik-Fit voor een nieuwe band en een nieuw ventiel en we moeten nu maar kijken of we ons vehikel nog verder naar het noorden krijgen zonder dat de radiator of Maayke het begeven van de hitte. Als Afghanistan veteraan heb ik natuurlijk nergens last van en snap nu waarom de Australiërs op Kamp Holland in hun fleece rondlopen.

(Maayke) Afgelopen nacht hebben we onze camper neergezet op een verlaten parkeerplaats die ook voor overnachting gebruikt mocht worden. Midden in de Outback, waar het altijd zo gezellig druk is (ehem), dus compleet verlaten en behalve een toilet geen faciliteiten. Omdat het weer eens warm was hadden we de schuifdeur en achterklep open gelaten (uiteraard met hor) en we lagen lekker te slapen tot ik op een gegeven moment wakker werd omdat ik ‘iets’ voelde vliegen. Robin alles laten controleren maar die kon niks vinden dus ik heb mezelf wijs gemaakt dat ‘het’ zich aan de andere kant van de hor bevond en ben weer gaan slapen. Vanochtend deed ik de gordijntjes open en toen vloog/sprong er een enorme sprinkhaan tevoorschijn (nu ik dit typ krijg ik alweer koude rillingen en ik kan wel wat personen bedenken die hetzelfde voelen, mama, Claud, Sas…) en hoewel ik de boel niet bij elkaar heb gegild was er zeker wel sprake van lichte paniek. Dat had Robin ook door en die heeft het beest de camper uitgestuurd. Voor straf werd de sprinkhaan in zijn vlucht meteen gepakt door een vogel en heeft dus circa drie seconden van zijn vrijheid mogen genieten (toch wel sneu).

Aan het einde van de ochtend zijn we in Broome gearriveerd, een gezellig stadje aan de Indische Oceaan met schijnbaar het mooiste strand van Australië, Cable Beach. Hebben we nog niet gecheckt. Nadat we eerst een camping (mèt schaduw) hebben gezocht en gevonden zijn we naar een krokodillenpark geweest. Was erg interessant, we zijn mee geweest met het voeren en hebben zelfs een Saltie vastgehouden. Oké, een baby-Saltie, maar toch… Zie bijgevoegde videoclip (helaas grotendeels gedraaid, we moeten nog een beetje uitvogelen hoe de camera werkt). Er waren ook volwassen exemplaren en het is weer helemaal duidelijk geworden dat we vanaf nu ieder water (behalve uit kraan of fles) moeten wantrouwen, die beesten zijn echt gigantisch en krijgen steeds meer honger naarmate de temperatuur stijgt.

Bijgevoegd ook nog wat foto’s die we hebben genomen in Karijini N.P., waar we 2 dagen zijn geweest en ook hebben overnacht. Prachtige uitzichten die eigenlijk nauwelijks op een foto zijn te vangen. De weg er naar toe was 45 kilometer ‘dirt road’, bestaande uit heel fijn rood zand, wat we ’s avonds in heel de camper terug hebben gevonden, alles was rood! Het was trouwens ook in dat park waar we een lekke band hebben gekregen.

(Robin) Aangezien de handrem niet werkt, de auto op een lichte helling en in de versnelling geparkeerd stond was het geen sinecure om de krik er veilig onder te krijgen. De krik werkte prima, maar kwam net niet ver genoeg omhoog om het wiel te kunnen verwisselen. Ondertussen stond Maayke al midden op de weg om een passerende auto (de eerste in een halfuur) aan te houden. Deze Australiër vond het geen enkel probleem om de krik ergens onder de as te plaatsen en onder de camper gelegen de krik te bedienen....ik heb hem maar niet verteld van de stabiele situatie waarin hij zich bevond. Daarna was het een fluitje van een cent en konden we weer op weg.

Tot slot ons volgende Poste Restante adres in Sydney:

VAN DEN BEEMT, Robin e/o HOLWERDA, Maayke
c/o Poste Restante
GPO Sydney
1 Martin Pl.,
Sydney, NSW 2000
Australia

Begin december zullen we Australië gaan verlaten, dus eventuele post (stroopwafels, paprikachips, drop!) kan tot zo’n beetje half november in Nederland op de bus worden gedaan. Niet vergeten de douaneverklaring (groene sticker) er op te plakken.

  • 03 Oktober 2007 - 07:11

    Suus:

    lui
    ik ben echt strontjaloers op jullie!wat een gave trip, het is leuk om te lezen. ik wed dat je die lui waar je die camper van gekocht hebt stiekem wel eens hebt vervloekt. ik zal een ff zien of er nog een doosje lekkers jullie kant op kan. op de la reijweg is alles goed, leen is nog in rijswijk, mama suus gaat braaf naar school en bob en plurk groeien gestaag door. veestapel leeft nog.
    gegroet, suus.

  • 03 Oktober 2007 - 07:52

    Marijke Kort-bakker:

    Hallo allebei,

    Beter een sprinkhaan in de camper dan een alligator :).
    Groetjes en tot het volgende bericht.
    Marijke

  • 03 Oktober 2007 - 12:18

    Claudia:

    Tja, dat is inderdaad een nachtmerrie, zo'n mega grote sprinkhaan. Zou het niet overleefd hebben (hahaha). De hint is duidelijk, nog voorkeuren voor soorten drop?
    Leuk hoor jullie reisverhalen, ideaal om het zo te doen. En we hoeven natuurlijk straks als jullie terugkomen niet uren naar een diashow te kijken....
    Hoor snel van jullie.

    X Claud

  • 03 Oktober 2007 - 16:29

    Ilja:

    Hay mates,

    Hartstikke leuk om jullie belevingen iedere keer te kunnen lezen. Ben erg jaloers. Check even of het ook met kinderen kan. Wellicht kom ik volgend jaar die kant op om stage te lopen. Veel plezier en smelt niet weg!

    Groetjes Ilja

  • 04 Oktober 2007 - 13:59

    John:

    Haai luitjes
    zo eindelijk jullie site gevonden, had de url niet maar nu wel :) ik ga het regelmatig bekijken. ziet er heel erg geweldig uit allemaal.
    Geniet er van en tot de volgende keer

    Groetjes John

  • 06 Oktober 2007 - 09:41

    Hisso:

    Hé avonturiers,

    Spannende verhalen allemaal. Wel leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Ik hoop dat de campervan het nog even volhoudt. Voor mij nog ruim 4 weken voordat ik in de rimboe zit, dus wat die enge beesten betreft ga ik ook nog wel het nodige zien. Ik wens jullie een prettige voortzetting.

    Groeten, Hisso

  • 09 Oktober 2007 - 12:02

    Eugenie:

    Hey globetrottertjes,
    Zo te lezen alles prima in orde met jullie, behalve dan met het reishokje op wielen. Geweldige foto's! Ben net als Suus strontjaloers op jullie. Hier alles ok. Nieuwe baan bevalt goed. Wel erg druk maar heb er zeker geen spijt van. Afgelopen zondag nog naar de Dijk geweest in de Mezz in Breda. Hartstikke leuk, al vond ik Rowwen Heze een paar weken daarvoor wel leuker :-) Verder gaat alles zijn gangetje. Werken, slapen, de broodnodige borrels en feestjes etc.
    Geniet ze nog daar in Aussie-land en denk maar zo: beter een sprinkhaan in je bed dan een alligator.

    Groetjes,
    Eusch
    en ook van ap natuurlijk
    (die overigens ook een nieuwe baan heeft)

  • 14 Oktober 2007 - 11:09

    Saskia:

    Oh sorry, t werkt dus niet... maar check ff de hyves van Wijnand en dan is 't de bovenste gadget

  • 18 Oktober 2007 - 15:04

    Saskia:

    HEE HEE! Ik gil alleen voor spinnen! Ben niet bang voor andere zielige beestjes (haha). Gelukkig zitten die hier niet! Ben gisteren niet in de bar geweest dus heb mn doelstelling voor de MDV behaald! Kan ik de rest van de tijd weer gerustgesteld heeel af en toe een apfelkorntje drinken.

    Ik betrap me er trouwens op dat ik regelmatig met de telefoon in mn hand zit om ff te bellen... maar volgens mij moeten jullie dan de kosten betalen, dus dan toch maar weer sms/mail/hyves.

    Leuke foto's trouwens!
    Tot mails..?
    Hou doeee! Grtjs Studeerskia

  • 19 Oktober 2007 - 10:40

    Nicole En Jacco:

    Zo te horen gaat het ondanks de hitte en het ongewenste nachtelijke gezelschap prima. Jullie moeten maar zo denken je had ook bij 10 graden en regen op de MMO in nederland kunnen zitten endat is natuurlijk een veel betere optie.
    Ons weekje vakantie is ook weer achter de rug en ikzou willen dat ik nog in Egypte zat, 35 graden, veel zon en wind. Dus hoeveel sprinkhanen je ook binnen krijgt en hoe rood je ook aanloopt van de hitte, ik ben nog steeds jaloers.
    Veel plezier de komende maanden.
    Groeten vanuit Velp, Nicole en Jacco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 40576

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 03 Maart 2016

Papa in Afrika, wij naar Australië & Nieuw-Zeeland

11 September 2011 - 14 November 2011

Jelle's eerste reis

15 Oktober 2009 - 16 November 2009

Zuidwest USA 2009

15 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Zomervakantie 2008: Noorwegen & Zweden

02 September 2007 - 29 April 2008

8 maanden op reis

Landen bezocht: