Nog 3 dagen… - Reisverslag uit Meerle, België van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Nog 3 dagen… - Reisverslag uit Meerle, België van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Nog 3 dagen…

Door: Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

30 Augustus 2007 | België, Meerle

Een laatste bericht voordat wij aanstaande zondag dan toch echt vertrekken.
Vorige week ben ik voor de laatste keer naar het ziekenhuis in Groningen geweest en dat was nog best even spannend. Voor de derde keer op rij was het aantal witte bloedcellen in mijn bloed gedaald ondanks verminderen van de medicatie en de artsen vroegen mij of ik niet wilde overwegen de reis uit te stellen omdat het eigenlijk medisch-technisch niet verantwoord is om mezelf met deze slechte afweer bloot te stellen aan allerlei mogelijke infecties. Mijn antwoord was dat ik dat niet wilde overwegen omdat ik me momenteel erg goed voel en we bovendien niet naar geitenlanden zullen gaan voorlopig. Ook in Australië en Nieuw Zeeland hebben ze artsen en ziekenhuizen. Goed, ik mag dus gaan, maar heb wel een verklaring moeten ondertekenen dat ik op de hoogte ben van de mogelijke risico’s en dat ik op eigen verantwoording ga. Verder moet ik iedere maand mijn bloed laten onderzoeken en daarover contact hebben met Groningen. Of Afrika een verstandige optie is, zullen we over een maand of 7 wel bekijken.

De stress begint nu wel een beetje toe te slaan, bij mij tenminste. We moeten nog een hele lijst met dingen afwerken en ons huis is momenteel één grote chaos. Maar goed, we liggen nog wel op schema dus het zal allemaal wel goed komen.
Ik heb gisternacht mijn allerlaatste, zeer gezellige, dienst gedraaid, wel een heel vreemd idee dat ik nu 8 maanden niet in de weerkamer zal komen.
Morgen ons afscheidsfeest en dat belooft behoorlijk druk te worden. Nu maar hopen dat het weer ook een beetje meezit (het ziet er op dit moment niet droog uit dus Robin is druk bezig een grote tent op te zetten).
Zaterdag brengen we de honden en één van de katten (Jelle) weg naar hun logeeradres voor de komende 8 maanden. Dan zullen er wel wat traantjes weggepinkt worden, ik vind het vreselijk om ze zo lang te moeten missen. Maar we weten dat ze een fijne tijd zullen hebben bij Esther, Jan, Eric, Kasia en Lisa en dat is een hele geruststelling.

Voor diegenen die ons zo nu en dan post willen toesturen (dingen als drop, paprikachips van Lays en tijdschriften zijn altijd van harte welkom) het volgende; we zullen tijdens de reis gebruik maken van zogenaamde Poste Restante adressen. De post wordt naar een postkantoor gestuurd en wij kunnen die dan ophalen als we er langs komen. Het is wel heel belangrijk dat jullie zowel de voor- als achternaam correct (uitgeschreven) vermelden, anders krijgen we het niet mee. Voor de eerste tijd (zo’n beetje tot half oktober, dus uiterlijk begin oktober posten in NL) kan post gestuurd worden naar:

VAN DEN BEEMT, Robin en/of HOLWERDA, Maayke
c/o Poste Restante
PostShop GPO DARWIN
48 Cavenagh Street
Darwin NT 0800
Australia

Ook zijn we natuurlijk per e-mail bereikbaar. Ons emailadres is: robinenmaaykeopreis@gmail.com.
De mobiele telefoons gaan mee en voor noodgevallen zijn we te bellen op onze Nederlandse nummers. Sms-jes sturen naar die nummers mag ook als er geen noodzaak voor is en zullen zoveel mogelijk beantwoord worden. Verder zullen we ter plaatse een simkaart kopen voor als wij zaken moeten regelen en natuurlijk voor de zomaar-telefoontjes van jullie. Telefoonnummer volgt later.

Dit was het wel zo’n beetje wat praktische zaken betreft. De meesten van jullie zie ik morgen nog en voor de rest: tot volgend jaar!

  • 30 Augustus 2007 - 17:27

    Monique De Morée:

    Ik had een heel verhaal getypt....maar een foutje op de site...
    dan maar een kort berichtje.

    Veel plezier op het feest morgen.....en een hele fijne tijd tijdens jullie wereldreis.
    Wees voorzichtig !!!

    Hälsningar, Hej då från Sverige,
    Theo,Monique en de beestenboel

  • 30 Augustus 2007 - 18:55

    Claudia:

    He liefie,
    Wat ben je toch een bikkel, maar snap wel dat je wil gaan, jullie hebben al zoveel geregeld. Maar wees voorzichtig!
    We hebben erg zin in het feest morgen, m.n. kijk ik uit naar de muziek die gedraaid gaat worden, dus laat de DJ ons niet teleurstellen....
    Tot morgen! X Claud

  • 30 Augustus 2007 - 20:19

    Mark En Saskia:

    Goeie reis, veel leut en vooral: WEL THUIS.

    Dikke pakkerds van Box, Sassefras, de Noorman en 't Zonneke

  • 31 Augustus 2007 - 07:45

    Julia En Peter:

    Wat een rotsite, ons hele verhaal is verdwenen.

  • 31 Augustus 2007 - 07:47

    Julia En Peter:

    He reizigers,

    We hadden samen een heel lang verhaal geschreven, maar dat is dus verdwenen. We wensen jullie veel plezier in de komende maanden. Doe voorzichtig en denk aan ons, wij zullen ook aan jullie denken!

    Doei,
    Julia en Peter

  • 02 September 2007 - 20:48

    Diederick & Laura:

    Heeeeeee! Gewoon gaan met die banaan!
    Dokters zijn er over de hele wereld, en de beste zitten echt niet in Nederland.
    Zo staan India, Iran en de Verenigde Staten (om een paar apenlanden te noemen) bekend om hun gezondheidszorg.

    Veel plezier en een goede reis!
    Groetjes,
    Diederick, Laura & Sjakie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 40512

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 03 Maart 2016

Papa in Afrika, wij naar Australië & Nieuw-Zeeland

11 September 2011 - 14 November 2011

Jelle's eerste reis

15 Oktober 2009 - 16 November 2009

Zuidwest USA 2009

15 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Zomervakantie 2008: Noorwegen & Zweden

02 September 2007 - 29 April 2008

8 maanden op reis

Landen bezocht: