Bijna thuis - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Bijna thuis - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Bijna thuis

Door: Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

11 November 2011 | Thailand, Hua Hin

Morgenavond breekt het allerlaatste stukje van onze reis aan: de terugvlucht naar Nederland. De Rama II snelweg die Bangkok met het zuiden verbindt, is nog open maar de verwachting is nog steeds dat die binnen een paar dagen zal overstromen en het dan dus een stuk moeilijker wordt om in of uit Bangkok te komen. Op de heenweg viel het ons wel op dat er op die snelweg kilometerslang taxi’s en bussen op de vluchtstrook stonden geparkeerd. Schijnbaar allemaal uit Bangkok in een poging het materiaal te redden van de overstromingen. Het ziet er dus naar uit dat wij weer goed weg komen maar een collega van Robin vertrekt volgende week met zijn gezin naar Thailand en neemt voor de zekerheid lieslaarzen en een opblaasboot mee. Thijs, Debby, Ives en Senne goede reis en… sterkte!

De afgelopen week leek sterk op onze eerste week; niksen bij het zwembad, iedere dag high tea en borrelen in de Club Millésime en met enige regelmaat een massage zodat we er weer even tegenaan konden. Jelle is nog steeds een grote attractie, zelfs de poolboys kussen iedere dag zijn voetjes!

Gisteren was het een feestdag in Thailand: Loy Krathong. Dat betekende overal kraampjes met eten, muziek en het ontsteken en oplaten van lampions. Vooral dat laatste was erg indrukwekkend, misschien wel mooier dan gewoon vuurwerk, de hemel was een paar uur lang bezaaid met lichtjes. De hele avond en een groot deel van de nacht werd er ook veel knalvuurwerk afgestoken. Van het kaliber vuurwerkbom waarbij vuurwerk uit België kindervuurwerk leek. Soms waren de knallen zo hard dat Robin dekking zocht onder het bed. Overigens was deze feestdag bedoeld om de goden te bedanken voor het water. Ja, daar zullen ze in de overstroomde gebieden van Thailand dit jaar vast heel dankbaar voor zijn geweest…

Morgen dus weer naar huis. We kijken erg uit naar de dingen die komen gaan. Zondagmiddag na onze thuiskomst vieren we op bescheiden schaal Jelle’s eerste verjaardag en dinsdagavond gaan we ons nieuwste gezinslid ophalen: Joey, een Flatcoated Retrieverpup (voor foto’s zie http://www.jackanapes.nl/nest4_dagboek.htm). Precies een jaar na het overlijden van Klimt en de geboorte van Jelle is het weer tijd voor een harig, zwart monster in huis.
En dan natuurlijk ons vertrek naar Zuid-Duitsland. Ons huis in Meerle is al vóór onze reis leeg gehaald en we bivakkeren de komende twee weken dus bij Robin’s ouders. Eind november arriveert de verhuiswagen in Krauchenwies en beginnen we aan weer een nieuw hoofdstuk in ons leven. De meesten van jullie zien we vast nog voor die tijd, voor de anderen: tot ziens, mails, bels, skypes, etcetera!

• 11 November 2011 - 16:15

Karin Smit:

hi maayke, robin en jelle,
    volgens mij hebben jullie het prima naar de zin gehad...als ik alles z'n beetje zie en lees, hartstikke leuk man!! maar het is alweer voorbij. En wat een dotje...jullie nieuwe gezinslid.
    Fijne verjaardag met Jelle! Tot de 18e xxx Karin (Smitje)

• 11 November 2011 - 18:05

Voetjes Kussen!:

He lieve mensjes,
    Wat fijn dat jullie weer bijna thuis zijn. Ik verheug me er al op om de lekkere voetjes van Jelle te kussen en natuurlijk de heerlijk behaarde wangetjes van Robin en de zachte wangetjes van Maayke (hahaha, wat ben ik toch grappig!) Zie jullie zondag XClaud

• 11 November 2011 - 18:10

Marijke Kort-Bakker:

Ha Robin, Maayke en Jelle,

Een hele goede terugreis gewenst, alvast gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Jelle en ik weet wie jullie Joey gaat worden :-) Heel veel plezier met dit zwarte draakje, een echte zoon van zijn moeder en sterkte met de verhuizing.
    groeten,
    Marijke

• 11 November 2011 - 19:39

(DiSt) Thijs:

hoi Maayke, Robin en Jelle,
    zo te lezen hebben jullie een prima reis gehad, inspirerende foto's voor onze eigen reis en inside info uit het gebied. Geniet nog heel even van die andere wereld en dan via huis op weg naar het nieuwe huis in Duitsland. We spreken elkaar vast weer ergens, groeten en tot ziens
    Untill we meet again!
    Debby, ives, Senne en thijs

• 13 November 2011 - 07:07

Angelique En Medard:

Wat een leuke reisverslagen en foto's. Wij wensen jullie veel succes in Duitsland. Alvast gefeliciteerd met Jelle en jullie nieuwe pup. Wij hebben sinds een week ook een pup in huis. Erg leuk ook voor Jelle.

Groetjes Medard en Angelique

• 14 November 2011 - 05:33

Pierre:

Hoi! Inmiddels moeten jullie dan thuis zijn! Gefeliciteerd nog met Jelle, ik hoop dat de verlate festiviteiten toch nog bij hem in de smaak zijn gevallen.
    En wat een fijn idee dat de nickname voor onze baby-in-wording nu daadwerkelijk door het leven zal gaan in de vorm van jullie nieuwe hond! Hartstikke leuk!

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!