Footie - Reisverslag uit Bright, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Footie - Reisverslag uit Bright, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Footie

Door: Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

08 Oktober 2011 | Australië, Bright

Onze reis verloopt helemaal naar wens: geen gescheurde cylinderkoppen, geen lekke banden, geen rotsblokken die via de voorruit de camper binnenkomen, geen grote en/of dodelijke spinnen en ander gespuis. Kortom: een doodnormale vakantie met maar weinig voer voor een sappig weblogverhaal. Het weer zou iets beter (warmer) kunnen maar over het algemeen is het droog.

Jelle houdt zich nog steeds prima en vermaakt zich tijdens de wandelingen opperbest in de rugdrager. Ook hier in Australië wordt hij door velen ‘very cute’ en ‘gorgeous’ gevonden en wij zijn dus alleen maar heel trots op ons vrolijke mannetje. Aan het tijdsverschil (inmiddels 9 uur) heeft hij zich trouwens telkens verbazingwekkend snel aangepast.

Na een tijdje in de Outback te hebben rondgedwaald zijn we nu in een rustig tempo onderweg van Melbourne naar Canberra. Daar gaan we op bezoek bij Pierre, een oud-collega van me die is getrouwd met een Australische en nu werkt voor het Bureau of Meteorology, het Australische equivalent van het KNMI. Terwijl ik bij Pierre op het werk ga kijken, bezoeken Robin en Jelle dinsdag als mannen onder elkaar het Australian War Memorial museum.

Zondag 16 oktober vliegen we vanuit Sydney door naar Nieuw Zeeland. Daar kunnen we dan eindelijk weer volop rugby kijken en met een beetje geluk zelfs een halve finale bijwonen. In een groot deel van Australië wordt rugby helemaal niet interessant gevonden, daar draait het om Australian Rules Football oftewel ‘Footie’ en de afgelopen weken stond alles in het teken van ‘The Grand Final’, die zaterdag werd gespeeld in Melbourne. De Geelong ‘Cats’ hebben gewonnen van de Collingwood ‘Magpies’. Lekker interessant, we hebben dus echt niks te melden…

• 08 Oktober 2011 - 09:55

Stans:

stelletje globetrotters,
    je moet niet verbaasd zijn als jelle na de kleuterschool besluit om de wereld in te trekken hoor!

• 08 Oktober 2011 - 11:12

Ruud Voermans:

Hi Maayke,
    De temperatuur is hetzelfde, alleen zal het daar warmer worden en wordt het hier kouder. Goed te lezen, dat jullie nu geen problemen tegenkomen en van een "gewone" vakantie kunnen genieten. Doe Pierre de groeten van mij en geniet er nog even van. Ook de groeten aan Robin en Jelle.
    Ciao, Ruud & Marjan.

• 08 Oktober 2011 - 11:17

Carola:

Wat ontzettend leuk weer om de reisverslagen te lezen en wat een geweldige foto's. Geniet er lekker van en veel plezier in NZ! Liefs Ruben, Carola, Ot en Juul. Vooral de foto waar Jelle staat was/is favoriet bij de meiden!

• 08 Oktober 2011 - 11:24

Tijmen:

Ik wordt steeds jaloerser: niet EEN maar TWEE stellen uit onze kennissenkring tegelijk in Aussi land.
    Veel plezier en dat weer wordt heus wel beter...!

Hartelijke groet,

Tijmen en Gerda

• 08 Oktober 2011 - 18:17

Marijke Kort-Bakker:

hallo Robin, Maayke en Jelle,
    Misschien hebben jullie niet veel te melden, maar wel veel om te laten zien. wat een leuke foto's!

groetjes vanuit een herfstachtig Vlaardingen

• 08 Oktober 2011 - 18:31

Stijn:

Hoi Jelle,

Wat een leuke foto's je wordt met de dag groter!
    Jouw haren lijken trouwens erg op die van mij hahaha! Ik mis je hier in Meerle het is steeds stiller....tijd dat je er dus weer bent.

Tot gauw.
    Je vriend Stijn

• 09 Oktober 2011 - 06:36

Pieter:

Was ik Jelle maar....op vakantie, mooi weer, veel dingen zien en lekker worden gedragen op de rug!

• 09 Oktober 2011 - 15:24

Onno:

Hoi Maayke, Robin en Jelle,

Leuk om wat van jullie te lezen. Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin. Zaterdag en zondag naar het WK gekeken op TV, wordt zowaar live uitgezonden bij de NOS, of via internet of gewoon op TV.

• 10 Oktober 2011 - 11:41

Rianne:

Geniet er nog maar even van! Straks zit je 'maar' aan de Bodensee ;-) Tjüss

• 10 Oktober 2011 - 13:30

Medard En Angelique:

Hoi Robin, Maayke en Jelle,

Wat een leuke verslagen en foto's. Geniet er lekker van. Wat gaaf om zo'n vakantie te ondernemen met Jelle.
    Heel veel plezier!!!

Medard en Angelique

• 13 Oktober 2011 - 00:15

Pierre:

Maayke, Robin & Jelle.
    Wat was dat leuk zeg, jullie hier op bezoek in 'mijn' Australie!
    Ik vond het erg leuk om jullie twee dagen als gast te hebben en als local mijn eigen Canberra te kunnen verkopen. Hopelijk is dat een beetje gelukt en kunnen jullie een positief geluid over Canberra de wereld in sturen (dat is namelijk wel nodig...).

En wat betreft de rugby; Victoria en South Australia zijn verzot op "Aussie rules" football, terwijl je in NSW en Queensland alleen maar enthousiasme over rugby (league) kunt vinden. Het WK dat nu in Nieuw Zeeland aan de gang is, speelt volgens de regels van rugby UNION.
    Tja, zoveel staten, zoveel smaken!

Groetjes en geniet van Sydney!
    Pierre & Kiersten

• 20 Oktober 2011 - 08:12

Saskia:

Hoi Maayke en Robin,

wat een ontzettend mooie foto's weer zeg! Zo te zien vindt Jelle het allemaal prachtig! Is het niet zwaar om hem de hele dag op de rug mee te nemen? Hij wordt al een flinke man! Geniet er nog maar lekker van. Wij gaan komende week (herfstvakantie) nog een paar dagen met de caravan weg (dus het zal wel weer regenen hier, haha!). Tot volgende maand! Grtjs Saskia

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!