Beestjes - Reisverslag uit Snells Beach, Nieuw Zeeland van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Beestjes - Reisverslag uit Snells Beach, Nieuw Zeeland van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Beestjes

Door: Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

02 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Snells Beach

Jelle voelt zich sinds Robin's vertrek de man in huis, heel schattig, helaas vindt hij dat het weghalen van enge beesten niet tot zijn takenpakket behoort. Zelfs niet na de spoedcursus 'Koele Knuffels' in Dierenpark Amersfoort, waarbij hij afgelopen december nog een enorme kakkerlak en vogelspin heeft vastgehouden. Gelukkig zijn we sinds we Brisbane, en dus ook spinnenvanger Luca, achter ons hebben gelaten geen Huntsman-spiders meer tegengekomen, maar wel een aantal grote kikkers die de nacht graag doorbrachten in en op de wc. Die heb ik laten zitten, plassen kan ook in een emmertje. De enorme Australische Kakkerlak, zelfde soort exemplaar als tijdens de Koele Knuffels, die eergisteren tevoorschijn kwam in de kinderslaapkamer in Sydney heb ik met koude rillingen op de rug zelf gevangen in een glas en buitengegooid. Evy heeft de deur voor me open gehouden en voelde zich de heldin van de dag. Jelle sliep tijdens dit avontuur lekker door.

Kleiner en minder eng maar vele malen vervelender zijn de zogenaamde 'bed bugs' (bedwantsen) die mij een paar dagen geleden te grazen hebben genomen. M'n gezicht, armen en onderrug zitten onder de bultjes die ontzettend jeuken, door het gekrab hier en daar al zijn ontstoken en na een week of 1-2 vanzelf weer verdwijnen. Voorlopig geen foto's waar ik op sta dus. De kinderen hebben trouwens nul bultjes.

Gisteren zijn we vanuit Sydney naar Auckland, Nieuw-Zeeland gevlogen. Een pittige dag. De wekker om 05.00, in de ochtendspits dwars door Sydney, die viel gelukkig mee. Alles liep op rolletjes, iedereen blij, totdat we er vlak voor het boarden achterkwamen dat Tasie en Konijn, de knuffels van Jelle en Evy, kwijt waren. Die lagen waarschijnlijk nog op een toilet, ver weg, nog voor de douane, en we konden niet meer terug zonder onze vlucht te missen. Een groot drama, Jelle was in alle staten (Evy ging meteen een andere knuffel uitzoeken in één van de winkeltjes...). Er is nog druk gebeld door personeel bij de gate maar helaas (nog) niet gevonden en we moesten dus zonder de beesten Australië verlaten. Er staat een zoekopdracht uit bij de afdeling Verloren Voorwerpen van de luchthaven dus hopelijk kunnen ze over een maand weer met Jelle en Evy herenigd worden.

Naast al deze dierenavonturen hebben we een paar geweldige dagen gehad in de hoofdstad van Australië, Canberra, waar mijn oud-KNMI-collega Pierre woont met zijn Australische vrouw Kiersten en hun zoontje Lucca. Het was 26 januari Australia Day, een dag à la Koningsdag, dus een hoop gezelligheid, optredens, activiteiten voor de kinderen en 's avonds een fantastisch afsluitend vuurwerk. En laat ik ook ons dagje Sydney niet vergeten. Uiteraard begonnen Jelle en Evy al na vijf meter te zeuren of het nog ver lopen was, maar de rit met de trein, het bezoek aan de Sydney Tower en het optreden van een straattrommelaar maakten een hoop goed.

• 02 Februari 2016 - 11:52

Ruud:

Als ik Sydney zie met die blauwe lucht en dan weet dat het 24-26 grC is, dan ben ik wel jaloers.
    Hier is het ook af en toe mooi blauw, maar dan is het slechts 3-4 grC.
    Wat groeien die kinderen toch, maar ze zijn ook al weer ouder dan je denkt, "time flies".
    Groeten, Ruud

• 02 Februari 2016 - 13:15

Rian En Cees Van Nispen:

Hoi wereldreizigers,

Nu alweer naar Nieuw Zeeland, lees hier vandaag in de krant dat de bedwants het loodje gaat leggen door een bestrijdingsmiddel waartegen de Cimex Lectularius niet bestand is.

Gelukkig heb je dappere assistenten die je helpen alle bedreigingen het hoofd te bieden.

In Cuba hebben wij het fenomeen 'kikker op toilet" ook meegemaakt, toch altijd weer een belevenis, was in het jaar van de vuurwerkwerkkamp in Enschede, had trouwens niks met die kikker te maken.

Groetjes uit een zeiknat Nederland,

Rian en Cees

• 02 Februari 2016 - 20:16

Maria:

Super leuk om te lezen, maay!
    Hier druk met alledaagse dingen, rapportbesprekingen en voorbereidingen voor de wintersport.... Komend weekend dienst dus hopelijk beetje rustig.
    Kus en knuf, Maria

• 02 Februari 2016 - 22:41

Ad En Ineke:

Hallo lieverds.
    Wat een leuk reisverslag weer. Alleen jammer van konijn en taassie. Maar misschien zijn ze er weer wel als jullie in Sydney op het vliegveld zijn.
    En ook weer zulke mooie foto's.
    Nog heel veel plezier in NZ en tot het volgende reisverslag.
    Wij kijken er al naar uit.
    Dikke kus.

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!