We zijn er! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

05 Januari 2016 | Australië, Brisbane

Wat had ik er vantevoren tegenop gezien en de kinderen zich er op verheugd; die reis van in totaal 45 uur van Schiphol naar Brisbane. Maar ondanks de bomvolle vliegtuigen met veel te veel jankende en schreeuwende kinderen (niet de mijne, die waren erg braaf en tevreden met wat Emirates ze te bieden had qua eten en vermaak) hebben we de reis behoorlijk goed doorstaan en de slaapstops in zowel Dubai als Sydney hebben ervoor gezorgd dat we toch redelijk fris en fruitig aankwamen in Brisbane. Daar werden we vrijdagavond van het vliegveld opgehaald door Luca (Robin's Italiaanse collega in Duitsland), zijn Australische vrouw Penny en hun zoontje Chris (8) en naar hun huis in de heuvels bij Brisbane gebracht.

Brisbane ligt aan The Sunshine Coast welke z'n naam de eerste dagen eer aan deed en dus was er veel ruimte voor buitenactiviteiten zoals zwemmen, bodyboarden, wandelen door het tropisch regenwoud en spinnen en andere beestjes zoeken in de tuin. Jelle realiseert zich nog niet dat spinnen hier wat groter en soms ook gevaarlijker kunnen zijn dan bij ons thuis maar ik heb de eerste ontmoeting met een enorm exemplaar al gehad en dank god op m'n blote knieën dat de kinderen hem niet hebben gezien. Hij zat op de slaapkamer van Evy en mij en was groter dan mijn hand; volgens Luca een baby-Huntsman spider, hij had vorige week eentje dubbel zo groot van Jelle's slaapkamer verwijderd... Deze baby, ongevaarlijk, behalve als je een zwak hart hebt misschien, werd verwijderd met behulp van een prullenbak en een tijdschrift, zoals ikzelf de grootste spinnen thuis verwijder met een glaasje en een briefkaart.

Brisbane ligt ook in het subtropische deel van Australië, wat betekent dat de zomers heet zijn met regelmatig een tropische regenbui. Zo'n bui is gisteren (maandag) aangekomen en vandaag - dinsdag - nog niet voorbij, maar gelukkig hebben ze ook hier indoor speeltuinen en bioscopen dus tot nu toe redden we het wel. Maar het kan natuurlijk niet tippen aan schaatsen op straat...

P.S. Iedereen nog de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar!

• 05 Januari 2016 - 15:36

Stans Wegenwijs:

keep up the spirit, good for you!
    heerlijk die wetenswaardigheden te lezen, je verlicht mijn sombere dag in mijn klaslokaal.
    genieten dus, en dat kunnen jullie.
    x

• 05 Januari 2016 - 17:44

Els En Mireia:

Wat heerlijk om dit te lezen zeg. #weleenkleinbeetjejaloersopjullie
    Blijf lekker genieten met z'n 3-en, we blijven jullie volgen. Wij zitten momenteel in Munchen, waar Alex voorlopig weer werk heeft. Was een stukje dichterbij dan Leiden... maar nu zitten er wel enorrum veel kilometers tussen ;-)

Veel liefs XXX

• 05 Januari 2016 - 18:04

Ad En Ineke Van Den Beemt:

Wat een hele geruststelling dat jullie deze lange vliegreis goed zijn doorgekomen. Evy en Jelle, oma is heel trots op jullie dat jullie zo lief zijn geweest. En dat geldt natuurlijk ook voor mama. Het is een heel gesjouw
    met alle bagage en dan nog de kinderen in de gaten houden. Maar nu lekker relaxen aan het strand. Dat hebben jullie wel verdiend.
    Een hele dikke kus voor jullie alle 3. XXX.
    Wij kijken al uit naar het volgende verslag.

• 05 Januari 2016 - 18:24

Tante Jeanet :

Hallo Maaike en kindjes,
    Wat een avontuurlijke onderneming, dapper hoor!
    Fijn te horen dat jullie na zo'n lange reis goed aangekomen zijn!
    Wij gaan met spanning jullie reis volgen en zijn heel nieuwsgierig naar jullie belevenissen.
    geniet er maar lekker van!
    Liefs en knuffel voor Evy en Jelle

• 05 Januari 2016 - 18:41

Ilja:

Hoi Maaike,

Wat ontzettend stoer dat je dit zo met de kinderen doet. Een beetje (behoorlijk) jaloers wens ik jullie een mooie reis en een super tijd! Geniet ervan en van elkaar! Robin, jij veel succes in Afrika!

Groetjes Ilja

• 05 Januari 2016 - 18:50

Diana Smeets-Laugs :

Wat gaaf zeg!! Geniet van alles daar.
    Groetjes aan mijn familie daar als je ze ziet!!

• 05 Januari 2016 - 19:43

Karin Smit:

Hé Maayke, wat een avontuur! Zal je volgen tijdens je reis

• 06 Januari 2016 - 09:52

Danny:

Tjee wat een stoere onderneming zeg! Gaaf, geniet maar lekker van deze bijzondere reis.
    Joey bij je ouders onder gebracht>
    Heel veel plezier, gr Danny & Fendi

• 18 Januari 2016 - 13:13

Cees En Rian Van Nispen:

Gisteren bij Ad en Ineke op bezoek geweest en natuurlijk kwam jullie avontuur aan de orde. Knap wat jullie doen.

Groetjes,

Rian en Cees

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!