Het zit er op! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Het zit er op! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Het zit er op!

Door: Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

03 Maart 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

In het vliegtuig van Dubai naar Schiphol typ ik het laatste verslag van onze reis. Wat was het een geweldige ervaring voor de kinderen maar ook voor mij! Veel mensen hebben me stoer en dapper (en knettergek) genoemd en vlak voor we vertrokken op Oudjaarsdag wist ik ook niet meer wat me had bezield om dit te gaan ondernemen.
Maar het is allemaal zo meegevallen. Ja, de reis naar de andere kant van de wereld is lang en afzien, met of zonder kinderen, maar door de reis in stukken te hakken en een slaapstop in te lassen bleven we alledrie redelijk uitgerust en dus goedgehumeurd (hoogste prioriteit bij reizende kinderen!).

Het reizen door Australië en Nieuw-Zeeland was alleen maar genieten (op een paar momenten met insecten en regen na), Jelle en Evy waren fijn gezelschap en we hebben een hoop leuke dingen gedaan, mooie dingen gezien en aardige mensen ontmoet.

Na vandaag maken we ons op voor een volgend hoogtepunt: Robin's verlof. Volgende week donderdag halen we hem op van het vliegveld in Stuttgart. Jelle is al druk bezig een feestje te plannen... Daar is natuurlijk helemaal geen tijd voor want we gaan skiën in Oostenrijk, een weekje naar Nederland en op 28 maart, Paasmaandag, brengen we hem alweer naar Schiphol.

We zijn natuurlijk al aan het nadenken over een volgende reis dus tot de volgende keer maar weer!

• 04 Maart 2016 - 11:30

Danny:

Heb weer heelrijk zitten genieten van je verslag en foto's. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt zeg, heel bijzonder.

• 04 Maart 2016 - 12:13

Stans:

home sweet home!
    lekker naar pappa en partner, helemaal niet verkeerd.
    je hebt jezelf en je kids een onvergetelijke reiservaring geschonken en dat neemt niemand je af.
    geweldig dat je dat gedaan hebt en met zo'n succes!
    en ook erg leuk dat wij op afstand mochten meegenieten, heerlijk.
    geniet van jullie samenzijn met z'n vieren.

• 07 Maart 2016 - 07:44

Ruud:

Hi Maayke,

Blij te lezen, dat jullie reis zo voorspoedig is geweest en dat Jelle en Evy er ook zo van hebben genoten.
    Deze ervaring kan ze nooit meer worden afgenomen.
    Verder hebben jullie nu natuurlijk een prettig vooruitzicht, dat Robin een paar weken vrij en bij jullie is en dat de kinderen natuurlijk honderduit te vertellen zullen hebben. Geniet ervan en hopelijk tot binnenkort een keer op het KNMI.

Groetjes, Ruud

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!