Golvendanser - Reisverslag uit Armidale, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu Golvendanser - Reisverslag uit Armidale, Australië van Robin en Maayke - WaarBenJij.nu

Golvendanser

Door: Maayke

Blijf op de hoogte en volg Robin en Maayke

21 Januari 2016 | Australië, Armidale

Het was moeilijk om ons los te weken maar na twee weken in Brisbane bij Penny, Luca, Chris en 'grandma' te hebben gebivakkeerd zijn we vorige week vrijdag dan eindelijk aan onze roadtrip begonnen.
In twee weken tijd hebben we onze garderobe wat aangevuld, zo'n beetje iedere zwemmogelijkheid rond Brisbane uitgeckeckt, kangoeroes geknuffeld in de Australia Zoo, zeven taarten en tig koekjes gebakken en nog een aantal ontmoetingen gehad met Australië's afschrikwekkende inwoners; de cane toad, een reusachtige, giftige, uit Zuid-Amerika geïmporteerde pad en natuurlijk nog een paar grote spinnen waar ik het in mijn vorige verslag al over had.

Uiteindelijk heb ik toch maar geen camper gehuurd. Het is zomervakantie in Australië en zo een paar dagen vantevoren nog even iets regelen lukte alleen nog maar als ik bereid was zeer diep in de buidel te tasten en voor veel minder rijden we nu in een ruime SUV en slapen we in lodges of op campings in huisjes, helemaal prima.

Onze eerste bestemming was een voor mij bekende: O'Reilly's Rainforest Retreat in Lamington National Park, bovenop een berg in een tropisch regenwoud. Acht jaar geleden waren Robin en ik daar ook al eens, op aanraden van Johan en Sandra en het is nog steeds een heel mooi plekje. De 'treetopwalk' over hangbruggen tussen de boomtoppen was vooral voor mij spannend; zo hoog en vast heel veilig maar ik acht Jelle en Evy tot zeer enge dingen in staat.

Na Lamington zijn we weer richting de kust gegaan. Jelle vond tot dan toe de zee maar 'saai' vanwege het zoute water (???) maar wilde in Byron Bay toch wel proberen te surfen. We vonden daar een schooltje met een surfjuf uit Duitstalig Zwitserland, Karin, dus ik hoefde niet als tolk mee op de plank. Gelukkig, want zelf hou ik ook niet van dat zoute water... Na een uur les, waarin hij het volgens Karin uitzonderlijk goed deed, besloot Jelle dat surfen toch wel 'sehr geil' is. Jammer dat we vandaag de kust moesten verlaten en surfen in de koude Noordzee toch een stuk minder aantrekkelijk is.

Zondag of maandag worden we verwacht bij mijn voormalige collega Pierre en zijn vrouw Kiersten in Canberra, zo'n 1100 kilometer rijden, dus we zijn vandaag landinwaarts getrokken. Ik heb het ultieme Australië-gevoel al weer gehad: een lange rit met nauwelijks medeweggebruikers, prachtige desolate natuur en af en toe een dode kangoeroe langs de kant van de weg. Cheers!

• 21 Januari 2016 - 11:46

Stans :

wat ben ik jaloers op jullie!
    en wat doe je dit weer goed Maayke!
    blijf genieten en nieuwsgierig zijn , top, top, top.
    stans

• 21 Januari 2016 - 13:01

Ruud:

Ja, dan is het hier maar behelpen met aanvriezende mist, waar nu voorzichtig een zonnetje probeert door te komen. Er zijn nog wel enkele plekjes waar Marjan en ik ook nog zouden willen kijken, waaronder zuid-oost Australië, waar jullie nu naar toe gaan. Doe Pierre en Kiersten de groeten, we wachten wel weer op je volgende verslag.
    Grtz, Ruud&Marjan

• 21 Januari 2016 - 13:41

Anne Mette:

Hey you
    So glad you all are enjoying Australia..Love the pictures.I miss you guys ❤ ❤

• 21 Januari 2016 - 13:50

Cees Van Nispen:

Hello there,

Stoer, Jelle op de surfplank. Jullie zullen vast veel spannende dingen meemaken en ervaringen opdoen voor het leven. Goeie keuze die SUV.

Genieten doen jullie al, dus,

Veel plezier,

Rian en Cees

• 21 Januari 2016 - 14:19

Ad En Ineke Van Den Beemt:

Hallo Maayke, Jelle en Evy.

Wij hebben weer met heel veel plezier jullie reiservaringen gelezen.
    Jelle, heel stoer die foto's van jou op de surfplank. Je wordt al een echte beach-boy.
    En Evy, jij vermaakt je volgens ons ook heel goed op het strand.
    Nog heel veel plezier de komende dagen en wij wachten weer vol spanning de volgende avonturen af.
    Dikke kus van ons. XXX.

• 21 Januari 2016 - 15:51

Danny:

Super leuk weer om je verslag te lezen!

• 22 Januari 2016 - 09:46

Fam. Aben:

Hoi Maayke, Jelle en Evy,
    Wooow wat super dat je dit gewoon doet!!
    Geniet er van samen! Geweldig om te lezen!

Groetjes

• 22 Januari 2016 - 19:32

Rien En Resi:

Dag Maayke, Jelle, Evy,
    Leuke foto's! Wij wensen jullie nog een mooie vakantiereis.
    En heerlijk genieten van dat mooie land!!
    Lieve groetjes van ons.

Robin en Maayke

Robin en ik hadden een tijdje geleden besloten dat we voordat we de leerplicht echt niet meer kunnen ontlopen (in Duitsland begint die bij zes) nog een keer langer naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden. Jammergenoeg wilde Defensie niet met dit plannetje meewerken en dus zit Robin nu voor een halfjaar in Mali en gaan Jelle, Evy en ik vandaag met ons drieën via Dubai naar Brisbane. Daar zullen we eerst een tijdje verblijven bij vrienden die we kennen uit Duitsland, waarna we met een campertje via Canberra naar Melbourne zullen trekken en vervolgens naar Nieuw-Zeeland vliegen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niks vastgelegd, zo zijn we lekker flexibel en zien we wel waar we uitkomen. Begin maart gaan we weer terug want we willen natuurlijk niks van Robin's verlof missen!